Customer card

De customer card of klantenkaart is een onmisbaar onderdeel in de marketingstrategie bij veel bedrijven. Bij de uwe ook? Mooi. Nog niet? Lees dan snel verder. Want met een customer card kunt u uw klantendatabase bijhouden en de klant aan u binden. In deze digitale tijd is het voor velen fijn om toch iets tastbaars te bezitten en al helemaal als dat van hun favoriete winkel of bedrijf is. Een customer card is dan ook een goede oplossing om uw klanten het gevoel te geven dat ze iets bezitten waar ze ook echt wat aan hebben. Wij zetten alle voordelen en informatie over de customer card en hoe u hem het best kan toepassen in uw bedrijf hieronder op een rijtje.

De voordelen van een customer card

Zoals gezegd is de customer card een manier om de klant aan uw merk of bedrijf te binden. Denkt u bijvoorbeeld aan een tegoedkaart of een bonuskaart waar na iedere aankoop punten op worden bijgeschreven. Hierdoor ontstaat het idee bij uw klant dat u hem of haar iets speciaals te bieden heeft. En dat is ook zo. Naast het tastbare effect van het kaartje, heeft u nu ook de digitale database in handen waarin u bijvoorbeeld het koopgedrag en data kunt vinden. Dit helpt bij het optimaliseren van de marketing en reclame rondom uw merk, producten of diensten. Niet alleen volgt u de klant in zijn koopgedrag. Dankzij de digitale opties van een customer card kunt u de klant ook uitnodigen voor bijeenkomsten, het versturen van nieuwsbrieven en het attenderen op korting- of cadeau vouchers.

customer card in gebruik

Customer card: meer dan een plastic pasje

Een customer card is al lang meer dan een plastic pasje. Niet alleen is uw bedrijf zichtbaar aanwezig in de portemonnee van uw klant, u kunt uw klanten ook makkelijker bereiken als u bepaalde acties op touw wilt zetten. Hiermee is het simpel ogende kaartje eigenlijk een verlengde van uw overige marketingcampagnes. Investeren in een customer card is echter voor op de lange termijn. Maar na een tijdje zult u de vruchten plukken van deze bewezen vorm van loyalty marketing voor uw klanten. Zo kunt u de eventuele verkooppieken monitoren door middel van de customer card alsmede gedeeltelijke inzage in het totale koopgedrag.

Een customer card opent deuren

Hageman is gespecialiseerd in het opzetten van marketing aan de hand van customer cards of klantenkaarten. Zo verzorgen wij uw complete cardmailing: van het personaliseren tot het coderen, verzenden, printen en uiteindelijk de distributie van uw persoonlijke customer cards. Ook het bijbehorende loyaliteitsprogramma voor uw klanten kunt u gerust overlaten aan ons. Inmiddels hebben we ons bewezen bij een breed aantal gerenommeerde en bekende merken. Niet alleen op het gebied van customer cards, maar ook voor de vervaardiging van tankpassen, zorgpassen, creditcards en zelfs pinpassen kunt u bij ons terecht. Heeft u interesse? Neem meteen vrijblijvend contact met ons op en bekijk wat de mogelijkheden zijn.

Partners