Digitale klantenkaart

Voor een bedrijf is het altijd lucratief om te weten te komen wat het koopgedrag van klanten is, of ze ingaan op aanbiedingen of meedoen aan winacties. Met behulp van een digitale klantenkaart is het mogelijk om dit koopgedrag te gebruiken voor data. Uiteraard bestaat de plastic klantenkaart al een aantal jaar, maar dankzij moderne technologie is het ook mogelijk om een digitale klantenkaart te gebruiken. Maar hoe werkt dit systeem precies en wat houdt een digitale klantenkaart precies in. Wij leggen het graag aan u uit in onderstaande tekst en zetten alle eigenschappen en voordelen voor u op een rij.

Een digitale klantenkaart: wat houdt dat in?

De plastic kaart in de portemonnee is inmiddels een vast onderdeel in de retailbranche en de meeste supermarkten. Door middel van aantrekkelijke win- of spaaracties wordt de klant geactiveerd om producten te kopen. Inmiddels is de plastic kaart niet meer weg te denken. Maar er is vernieuwing: de digitale klantenkaart. Deze digitale variant van de klantenkaart bestaat niet meer in de vorm van een pasje, maar als app op de telefoon. Met behulp van inloggegevens of QR-codes is het mogelijk om punten te sparen en te zien wat de tussenstand van de actie is. Data die wordt ingevoerd om de app te gebruiken, is van waarde voor uw bedrijf en maakt de doelgroep en consument overzichtelijk. Dankzij de digitale klantenkaart heeft u trouwens nooit meer het probleem dat uw portemonnee overloopt van de pasjes.

Een digitale klantenkaart opzetten

Loyalty marketing met behulp van een digitale klantenkaart wordt ingezet bij winkels, pop-up-stores of evenementen. Om een digitaal klantenkaartsysteem op te zetten is wel de nodige kennis van zaken nodig. Het is dan ook aan te raden om dit door een professional of erkend bedrijf te laten doen. Zo weet u zeker dat het op een efficiënte en doeltreffende manier wordt aangepakt. Het is namelijk belangrijk dat niet alleen de lancering, maar ook het bijhouden en monitoren van een digitaal klantenkaartsysteem op een nauwkeurige manier gebeurt. Dit kunt u zelf doen, maar het is ook mogelijk dat een bedrijf dit voor u bijhoudt. Zo heeft u geen omkijken naar het systeem en kunt u zich volledig richten op uw zaak.

Laat ons uw digitale klantenkaart verzorgen

Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen omtrent digitale klantenkaart, de marketing en campagne die hierbij horen? Neem dan vandaag nog contact met Hageman op. Het online contactformulier vindt u hier op onze website. Dankzij onze jarenlange ervaring op het gebied van spaarprogramma’s, loyalty marketing en klantenkaarten weten wij als geen ander hoe wij uw klanten aan uw merk of product moeten binnen. Wij gaan graag met u in gesprek en kijken samen met u wat de mogelijkheden zijn om uw merk nog beter in de markt te zetten

Partners