Klantenkaart

Staat u er wel eens bij stil hoeveel pasjes u in uw portemonnee heeft en hoeveel hiervan klantenkaarten zijn? Een klantenkaart biedt zeer veel toegevoegde waarde voor zowel de consument als het klantenkaart uitgevende bedrijf. Bent u van plan om ook voor uw bedrijf een klantenkaart te maken? Hageman heeft zeer veel vakkennis en een uitstekende expertise op dit gebied.

Hageman is al een zeer geruime tijd gespecialiseerd in de ontwikkeling en productie van (gelamineerde plastic) kaarten voor alle mogelijke toepassingen. Hierbij kunt u denken aan fysieke ID-cards, pinpassen, creditcards, zorgpassen, telefoonkaarten, tankpassen, zorgpassen, lidmaatschapskaarten, gift cards en klantenkaarten.

Klantenkaart maken

Een klantenkaart lijkt een “simpele plastic kaart” maar dit kaartje kan wél zorgen voor een hechte band tussen een organisatie en diens doelgroep. Voor de doelgroep zullen de financiële voordelen en het gevoel van het krijgen van een voorkeursbehandeling vaak de grote drijfveren zijn om een specifieke pas in de portemonnee te steken.

Voor de organisatie zal de binding met de doelgroep juist de grote waarde van een klantenkaart belichamen. U blijft immers in contact met de klant. Dit is zeer kostbaar in een tijdperk waarin de privacywetgeving het verbiedt om de klant zomaar te benaderen.

Voordelen van klantenkaarten

Veel organisaties hebben ervaren dat het gebruik van een klantenloyaliteitsprogramma een investering is die zich meerdere malen kan terugverdienen. Het is mogelijk om op diverse manieren voordelen te halen uit het gebruik van klantenkaarten.

De belangrijkste voordelen van klantenkaarten zijn:

  • Een klantenkaart verhoogt de loyaliteit van klanten. Door het geboden financiële voordeel of de mogelijkheid om voor iets specifieks te sparen wordt de klantentrouw verhoogd.
  • Een klantenkaart biedt zeer veelzijdige inzichten in het aankoopgedrag van de klant en in de specifieke kenmerken van de (sub)doelgroep.
  • Een beter contact met de klant en de monitoring van diens aankopen bieden mogelijkheden om deze persoon gericht te informeren over een aanbod. Hierdoor kan de klantwaarde worden verhoogd.
  • Door het gebruiken van klantenkaarten, kunt u een specifiek publiek uitnodigen als u een evenement gaat organiseren.
  • Het gebruik van de klantenkaart biedt een inzicht in eventuele verkooppieken. Dit geeft mogelijkheden voor een efficiënter voorraadbeheer.
  • De digitale opties van de klantenkaart bieden mogelijkheden om verzamelde punten, korting- en cadeau vouchers of kassabonnen op te slaan in de app of online.

Klantenkaart laten maken

Zoals u ziet bieden klantenkaarten niet alleen financiële voordelen voor uw bedrijf maar geven u ook een schat aan waardevolle marketinginformatie. Als u interesse heeft om een klantenkaart te laten maken, kunnen wij u uitstekend van dienst zijn. Wij bieden een op maat gerichte dienstverlening waarin we u het opzetten en het beheren van een loyaliteits- of spaarprogramma volledig uit handen kunnen nemen.

Onze diensten hierbij bestaan onder andere uit de verspreiding van de kaart, de spaarpunten administratie, uw rapportage, de communicatie met uw klanten en het database management. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op om uw wensen te bespreken en te ontdekken wat wij hierin voor u kunnen betekenen.

Partners