Loyalty platforms

Met loyalty platforms binden bedrijven hun klanten middels een duurzame relatie, gebaseerd op herkenning, vertrouwen en wederzijdse loyaliteit. De klant voelt een sterkere band met het bedrijf of het merk, waardoor deze eerder geneigd zal zijn om terug te keren. Dit klinkt misschien vrij abstract, maar in de praktijk komt het op het volgende neer: een klant met een klantenkaart voelt zich speciaal, want hij heeft zijn persoonlijke kaart, een eigen identiteit als klant van uw bedrijf. U bent loyaal aan uw klant, dus is uw klant ook loyaal aan uw bedrijf. Daarnaast kunt u klantdata uitbreiden, u kunt patronen herkennen en het shopgedrag van uw klantenbestand wordt concreet.

Creëer een band tussen bedrijf en klant met loyalty platforms

Loyalty platforms zijn er in verschillende uitvoeringen. Welk soort platform het beste bij uw bedrijf en uw klanten past is afhankelijk van het diensten of producten die u levert. Kledingwinkels maken gebruik van loyalty platforms in de vorm van klantenkaarten.

De klant krijgt bijvoorbeeld vijf procent korting bij iedere aankoop, aantrekkelijk voor de klant, maar welke voordeel levert dit op voor uw bedrijf? De klant is niet alleen heel blij met vijf procent korting, maar ook met het gevoel van exclusiviteit en loyaliteit die zijn klantenkaart met zich meebrengt. Immers: niet iedere klant heeft een kaart en krijgt dus deze korting. De klant krijgt deze korting omdat uw bedrijf hem ‘ kent’. U levert misschien vijf procent op het aankoopbedrag in, maar zorgt er wel voor dat uw klant eerder naar uw winkel gaat dan naar die van een concurrent zonder klantkaart.

Andere loyalty platforms kunnen een vergelijkbaar effect hebben, zonder dat het klantvoordeel zo overduidelijk is. Denk hierbij aan een nieuwsbrief waar klanten zich voor aan kunnen melden, of het registreren van klanten in uw systeem. Het opslaan van klantdata is uiteraard gebonden aan strenge privacywetgeving, maar ook anonieme gegevens kunnen heel waardevol zijn voor uw bedrijf.

Klantkaart in gebruik

Win-winsituatie

Loyalty platforms zijn in de basis gebaseerd op een win-winresultaat. Het werkt twee kanten op, het bedrijf heeft er profijt van en de klant ook. Hoe aantrekkelijker u de voordelen van de klant maakt, des te intensiever de klant gebruik zal maken van uw platform. Investeren in loyalty platforms is investeren in de toekomst. U bindt klanten voor een langere tijd aan uw bedrijf en plukt daar later de vruchten van.

Zet uw eigen platform op

Wilt u met uw bedrijf ook een loyalty platform opzetten met bijvoorbeeld een klantenkaart? Dan bent u bij Hageman aan het goede adres. Wij hebben ruime ervaring met het helpen van kleinere tot middelgrote en multinational bedrijven bij het opzetten en beheren van loyalty platforms, fulfilmenthandelingen en logistieke problemen. Neem contact op voor meer informatie of om uw vragen over onze diensten te stellen.

Partners