Wat kunnen fulfilment bedrijven betekenen voor webwinkels?

Tegenwoordig zijn webwinkels erg afhankelijk van klantrecensies. Als mensen geïnteresseerd zijn in een bepaald product of een voor hun onbekende webshop, gaan ze vaak als eerste recensies opzoeken. Zijn deze recensies positief dan is de klant eerder geneigd een aankoop te doen. Bij een grote hoeveelheid negatieve reacties gaat de klant liever naar de concurrent. Dat wilt u natuurlijk vermijden. Alles moet uitstekend georganiseerd zijn om de klant tevreden te maken (en houden) en van dienst te kunnen zijn. Deze klanttevredenheid hangt van veel dingen af. Denk hierbij aan opslag en vervoer van producten, betalingswijze, bestelproces, retourregelingen en klantenservice. Deze dingen vallen allemaal onder fulfilment. Fulfilment is in principe het hele proces van bestelling tot overdracht aan de klant. Hageman kan voor u deze zaken uit handen nemen, zodat u op andere belangrijke dingen kan focussen. Uiteraard is dit ook een belangrijk aspect van een fysieke winkel, maar wat kunnen fulfilment bedrijven precies betekenen voor webwinkels?

Belang van fulfilment bedrijven voor webwinkels

Het uit de hand geven van deze cruciale taken is een grote maar ook belangrijke stap waar u van gaat profiteren. Niet alleen maakt het uw bedrijf professioneler in de ogen van de klant, ook gaan contact en betalingen tussen klant en bedrijf efficiënter en sneller verlopen. Omdat dit niet geautomatiseerd is en er echte mensen aan werken gebeurt dit zonder verlies van klantvriendelijkheid.

Als u kiest voor een fulfilment bedrijf voor uw webwinkel bent u uw concurrentie een stap voor. Omdat tijdrovende taken zoals pakketten verzenden en de nazorg van de klant voor u gedaan worden, kunt u zich volledig storten op de groei van uw webwinkel.

Wat doen fulfilment bedrijven voor webwinkels?

De basis van fulfilment ligt bij de IT. Daarmee wordt gezorgd dat de onderdelen van uw webwinkel gelinkt zijn en foutloos samenwerken. Het is immers cruciaal voor uw webwinkel dat het ordersysteem, het magazijn en de webshop zelf op elkaar zijn afgestemd om fouten te voorkomen. Daarnaast valt de opslag en logistiek van producten ook onder de zaken die een fulfilment bedrijf kan verzorgen voor uw webwinkel. Producten dienen op correcte wijze te worden opgeslagen om eventuele schade of voorraadfouten te voorkomen. Daarnaast dienen de verkochte producten op een veilige en efficiënte manier getransporteerd te worden zodat de klant zijn complete order binnen de afgesproken tijd onbeschadigd en correct verpakt in ontvangst kan nemen.

Communicatie met de klant is belangrijk. Dit zorgt er niet alleen voor dat de klant op de hoogte wordt gesteld van zijn order, maar het zorgt ook voor vertrouwen. Zo worden klanten door fulfilment bedrijven voor webwinkels altijd up-to-date gehouden over hun order. Er wordt bijvoorbeeld gecommuniceerd wanneer het pakket onderweg is. Ook retours vallen onder klantcommunicatie die opgevangen wordt door een fulfilment bedrijf als Hageman. De betaling en terugbetalingen worden nauwlettend verwerkt in het systeem om zo geen fouten te maken. De communicatie naar de klant betreft de retourzendingen wordt verzorgd en de redenen van retour worden gemonitord zodat eventuele gebreken van bepaalde merken of producten bekend worden.

Fulfilment bedrijven kunnen dus veel betekenen voor webwinkels. Het is dé manier om uw webwinkel te groeien en de concurrentie voorbij te gaan. Hageman biedt u prima fulfilment voor uw webwinkel, dus neem gauw contact op voor verdere informatie.

Partners