Hageman de basis van fulfilment in Nederland

De grondlegger van het huidige Hageman is Philip Hageman. Hij richtte het bedrijf op in 1953, vanuit zijn sigarenwinkel in Rotterdam. Het begon met een fantastisch idee om service te verlenen aan zijn klanten. Hij hield voor iedere klant bij wanneer hun rijbewijs zou verlopen. Digitalisering was er niet, maar toch vroeg hij exact op tijd voor iedere klant een nieuw rijbewijs aan, inclusief de complete papierwinkel die hierbij hoorde. Een telefoontje naar de klant dat hij zijn nieuwe rijbewijs kon ophalen leidde tot een complete dienstverlening voor de klant. De klant had zorgeloos zijn nieuwe rijbewijs en de nieuwe dienstverlening was een feit. De kerneigenschap van fulfilment.  

Echter was de term fulfilment nog onbekend en hij noemde het bedrijf: de Rijbewijzen Centrale. Als vanzelf bouwde hij aan een adressenbestand van mensen met een auto. Een bestand dat echter ook zeer interessant was voor verkopers van aan auto gerelateerde producten, zoals benzinemaatschappijen…

Uitbreiding en verhuizing

De Rijbewijzen Centrale groeide vanaf dat moment al snel uit z’n voegen en er kwamen vele nieuwe diensten bij. Direct mail en fulfilment werd de corebusiness. Het opzetten van een direct marketing actie en het voltooien van response is per definitie fulfilment. In 1985 werd nog verder uitgebreid naar een extra locatie op de Merwedeweg in Zwijndrecht. Op de Nederlandse markt kwamen er meerdere fulfilment bedrijven om zegelacties van benzinemaatschappijen (denk aan de Shell handdoeken) of free sample acties via cash-refunds te voltooien. Door de expertise op het gebied van direct mail en fulfilment en de veelzijdige oplossingen bij Hageman ontstond de slogan: ‘De duizendpoot uit Zwijndrecht’. Kor, de jongste zoon van Philips had langzaam binnen het bedrijf warmgelopen en nam in 1986 het bedrijf over.

Een nieuwe tak van sport

De vraag naar unieke direct mail (DM), de opkomst van automatisering en heel de administratieve organisatie hieromheen groeide nog explosiever en zo ontstond een gespecialiseerde Fulfilment afdeling. Net voor het millennium kwamen ook de eerste webshops in NL (BOL / CoolBlue / HotOrange). Dit vroeg daarbij om verregaande automatisering in de markt en zo werden vanaf 2000 ook bij Hageman in huis ICT-oplossingen ontwikkeld die opdrachtgevers de mogelijkheid gaven om te koppelen  en inzicht gaven in alle fulfilment diensten. Deze fulfilment spin off is heden ten dage nog steeds bekend als e-fulfilment.


Een dienstverlener pur sang

In 2004 verhuisde het bedrijf naar het huidige adres: de Pascalstraat in Zwijndrecht. Centraal gelegen naast de A16 en met ruimte voor groei. Die ruimte werd al snel ingenomen door uitbreiding van de bestaande diensten en klanten. Ook kwamen er nieuwe diensten zoals contractlogistiek, wholesale oplossingen en Cards. De markt werd ook steeds internationaler. Er kwamen Hageman vestigingen in België en Duitsland.


Groot groeien door aandacht voor het kleine

Vanaf de oprichting in 1953 staat AANDACHT binnen Hageman centraal. Bij alles wat we doen, draait het om aandacht voor het kleinste detail. Ieder klantcontact, elk DM-stuk en iedere Card is voor ons ongekend belangrijk. Met ongeëvenaarde service maken wij iedere dag het verschil. Niet voor niets dat we werken voor én met zeer gerenommeerde bedrijven en merken. We zien vol vertrouwen uit naar een gestage groei en mooie toekomst voor ons bedrijf.